دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

اصغر شرفی بعد از گذشت 5هفته از لیگ برتر، زمانی که جانشین سنجری، سرمربی مس‌سرچشمه شد، این تیم قعرنشین لیگ بود؛ درست مثل شرایطی که امروز دارد. این تیم اما با مربیگری اصغر شرفی در نخستین گام به نخستین پیروزی در لیگ برتر دست یافت.

سرمربی مس‌سرچشمه درباره پیروزی مقابل شاهین بوشهر در هفته ششم می‌گوید: «در فوتبال ایران همیشه اتفاقات می‌تواند تأثیرگذار باشد. این اتفاق در نخستین بازی که سرمربی مس بودم، افتاد. من آن قدر فرصت نداشتم که کاری برای این تیم انجام دهم ولی موفق شدیم که برای نخستین‌بار در لیگ برتر پیروز شویم».

مربیگری تیمی که برای نخستین بار در لیگ برتر حضور یافته و وضعیت مناسبی هم ندارد، ریسکی بود که شرفی پذیرفت. او البته خیلی زود با مس‌سرچشمه به بن بست رسید. مس‌سرچشمه پس از یک برد، 4شکست متوالی را متحمل شد. شرفی در این رابطه تأکید می‌کند: «نمی‌توانم معجزه کنم. وقتی تیم ما خوب بازی می‌کند و در دقایق آخر مسابقه گل می‌خوریم و می‌بازیم، از دست من چه کاری برمی‌آید؟ ما در 2مسابقه در دقایق 87 و 88 باختیم. ذوب‌آهن یکی از تیم‌های خوب لیگ است و ما تا دقیقه 87 با این تیم تساوی کرده بودیم ولی گل خوردیم و متأسفانه باختیم. در بازی با شهرداری تبریز هم ما بهتر از حریف بودیم ولی باختیم».

باخت مس‌سرچشمه در دقایق پایانی مسابقه می‌تواند به ضعف بدنی بازیکنان بازگردد. این موضوع اما برای سرمربی این تیم قابل پذیرش نیست و او اضافه می‌کند: «واقعیت این است که حریفان ما بازیکنان خوبی دارند. مربیان حریفانمان هم به سادگی می‌توانند تعویض کرده و در نیمه دوم مسابقه به توان تیمی خود اضافه کنند اما مس از این بازیکنان ندارد و چون بازیکنان خوبی در اختیار نداریم، در دقایق پایانی نمی‌توانیم با حریفانمان بجنگیم. من فکر می‌کنم تیم ما مقابل نیروی جوان کم‌می‌آورد و مس به بازیکنان تعویضی حریف می‌بازد».

البته اصغر شرفی در هفته یازدهم لیگ برتر موفق شد دومین پیروزی خود را با مس‌سرچشمه مقابل صنعت نفت آبادان به دست بیاورد. با این حال، وضعیت مس به قدری نامناسب است که باز هم از رده هجدهم جدول تکان نخورده است. اصغر شرفی عنوان می‌کند: «ما در بازی‌ها تهاجمی بازی می‌کنیم و به‌دنبال کسب پیروزی هستیم، به همین دلیل در بازی با نفت آبادان به خواسته خودمان رسیدیم».

با وجود این، مس در آخرین مسابقه خود مقابل استقلال شکست دیگری را متحمل شد؛ «ما درباره این مسابقه باید با انصاف صحبت کنیم. استقلال بازیکنان ملی‌پوش زیادی دارد و اصلا نیمکت ذخیره‌های این تیم با ما قابل مقایسه نیست. در ضمن ما در استادیوم آزادی بازی می‌کردیم و 90دقیقه 10نفره مقابل این تیم بازی کردیم. مطمئن باشید که در این شرایط بازی کردن شهامت زیادی می‌خواهد». شرفی در 7مسابقه هدایت مس‌سرچشمه را به عهده داشته و نکته‌ این است که هیچ‌یک از این مسابقه‌ها با نتیجه تساوی تمام نشده است. 2پیروزی و 5 شکست حاصل تلاش این مربی در تعطیلات پیش از پایان نیم‌فصل بوده است.

سرمربی مس‌سرچشمه در پاسخ به این پرسش که چرا به نتیجه تساوی فکر نمی‌کند، می‌گوید: «من در این بازی‌ها هیچ وقت تساوی نخواستم؛یعنی بازی می‌کنیم که برنده شویم ولی متأسفانه کم می‌آوریم. در مسابقه‌هایی که بازی را می‌بازیم، ریسک نمی‌کنیم. در واقع نمی‌خواهیم با خطر کردن نتیجه را واگذار کنیم و همانطور که می‌دانید با کمبود بازیکن مواجه هستیم. تیم مس دیر بسته شده است و با کمبود بازیکن روبه‌رو است. الان ما 4- 3بازیکن نیاز داریم که به تیم کمک کنند».

او اضافه می‌کند: «به بازیکن فیزیکی احتیاج داریم. به‌دنبال جذب 3بازیکن خارجی هستیم و مذاکراتی هم شده است. فعلا نمی‌توانم از گزینه‌های خارجی نام ببرم و البته جا داریم که 3بازیکن داخلی هم به خدمت بگیریم که نیم فصل چنین کاری خواهیم کرد».

شرفی در مورد اینکه آیا می‌تواند مس‌سرچشمه 7 امتیازی را در لیگ برتر نگه دارد، حرف پایانی را می‌زند: «من پیشگو نیستم اما به جدول که نگاه می‌کنم، می‌بینم که با تیم‌هایی که بالای سر ما قرار دارند، فاصله زیادی نداریم و می‌توانیم از قعر جدول فاصله بگیریم».

کد خبر 151128

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز